Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

συμβουλές για όμορφα βαμμένα ξανθά μαλλιά

Από την φίλη Χριστιάννα :
(που παρεπιμπτόντως την ευχαριστώ πολύ γιατί η ανάρτηση είναι πραγματικά πολύ χρήσιμη)








-Λοιπόν, λίγες φιλικές συμβουλές που ίσως φανούν χρήσιμες. Κατ'αρχάς να διευκρινήσώ ότι δεν είμαι ειδική στο αντικείμενο και όσα θα πω παρακάτω τα έμαθα ρωτώντας και δοκιμάζοντας. Δεν θα ρισκάρω να δώσω καμία συμβουλή που δεν έχω δοκιμάσει πάνω στο κεφάλι μου και εάν δεν είμαι 100% σίγουρη ότι αν μη τι άλλο δεν βλάπτει.


-Το φυσικό μου χρώμα, όπως έχω ήδη πει, είναι ξανθό σκούρο, ωστόσο πάντα οι ξανθιστικές βαφές μου πετάγανε πορτοκαλί. Αντιθέτως, έχω δει κορίτσια όπως μία από τις κολλητές μου, να έχουν πιο σκούρο φυσικό χρώμα και ωστόσο να πετυχαίνουν σαντρέ ξανθό μόνο με βαφή. Πριν από χρόνια, μια κομμώτρια σε μια αναλαμπή ευσυνειδησίας (προσωρινή, δυστυχώς όπως σχεδόν πάντα συμβαίνει σε αυτό το επάγγελμα) συμφώνησε μαζί μου ότι είναι παράξενο και ζήτησε την βοήθεια/συμβουλή μιας τεχνικού χρώματος της εταιρείας Rilken. Η απάντηση που μας έδωσε λοιπόν ήταν ότι το πόσο τα πετάξει πορτοκαλί ή κίτρινο η τρίχα έχει να κάνει με το ποσοστό σιδήρου και ότι τόσο με το φυσικό χρώμα. Δηλαδή, προσπαθώντας να το πω κάπως "μπακαλίστικα", το οξυζενέ κάνει ένα είδος "οξείδωσης" στην τρίχα και ο σίδηρος πετάει "σκουριά" (=κόκκινο), οπότε όσο πιο μεγάλο είναι το ποσοστό του σιδήρου, τόσο πιο πολύ θα πορτοκαλίζει το μαλλί. Αυτό σημαίνει 2 πράγματα: 1) μην βάφετε τα μαλλιά σας όταν έχετε περίοδο γιατί ο σίδηρος ανεβαίνει στο αίμα (ο αιματοκρίτης είναι διαφορετικό πράγμα) 2) μην βάφετε τα μαλλιά σας (ειδικά ξανθά) εάν είστε σε αγωγή με φάρμακα που περιέχουν σίδηρο, εάν πίνετε βιταμίνες κλπ. Στην ντεκαπάζ αυτό σημαίνει ότι το στάδιο όπου τα μαλλιά γίνονται πορτοκαλί κρατάει περισσότερη ώρα και έτσι πιθανόν να μην σας φτάσει ο χρόνος για να ξανθύνουν πριν καούν.

-Ως προς το τελευταίο, μια απλή προσθήκη: εάν είστε σε οποιαδήποτε φαρμακευτική αγωγή, καλό είναι να μην βάφετε τα μαλλιά σας μέχρι και μια βδομάδα αφού τελειώσει. Δεν ξέρετε τι αλλαγή προκαλούν στη χημεία του σώματός σας και το μαλλί είναι μέρος αυτής της χημείας. Προσωπικά την έχω πατήσει έτσι, ήμουν σε αγωγή για δερματική πάθηση με χάπια και είχε ευαισθητοποιηθεί το δέρμα μου και μόλις μου βάλανε την βαφή, μετά απο 15 λεπτά περίπου άρχισε να καίγεται το δέρμα στο κεφάλι μου (έχασα όλα τα μαλλιά μου στην αριστερή πλευρά και αναγκάστικα να ξυρίσω τα πλαινά και να περάσω 6 μήνες με καπέλο παντού). Ούτε depon άμα είναι να βάψετε μαλλί κι ας ακούγετε υπερβολικό.

-Ο λόγος που τα μαλλιά ξεραίνονται και αφυδατώνονται με τις βαφές (πάλι αναλαμπή συνείδησης από κομμώτρια) είναι επειδή το οξυζενέ είναι πτητικό υγρό και έχει την τάση να εξατμίζεται παρασύροντας μαζί και την υγρασία της τρίχας. Αυτό εν μέρει είναι απαραίτητο για να ανοιξουν τα λέπια της τρίχας και να εισχωρήσει το χρώμα αλλά υπάρχει μια ισορροπία που πρέπει να τηρηθεί. Όσο μεγαλύτερους βαθμούς έχει το οξυζενέ που χρησιμοποιείτε, τόσο πιο γρήγορη είναι η εξάτμιση. Ποτέ μην πάτε πάνω από 30-άρι οξυζενέ (9%) και κυρίως ΠΟΤΕ μην το ανακατεύετε με νερό. Τα οξυζενέ κάνουν την ίδια δουλειά πάνω-κάτω, η διαφορά τους είναι στον χρόνο που χρειάζονται για να την κάνουν πριν αφυδατώσουν τελείως την τρίχα. Η συμβουλή της Ιφιγένιας για 20-αρι οξυζενέ στην ντεκαπάζ είναι πολύ σωστή γιατί το ντεκαπάζ δεν περιέχει ενυδατικά στοιχεία όπως οι βαφές και έτσι δεν επιβραδύνει την εξάτμιση της υγρασίας της τρίχας. Ο λόγος που μας καίνε τα μαλλάκια μας με ντεκαπάζ στα κομμωτήρια είναι ότι βάζουν οξυζενέ με μεγάλους βαθμούς για να δράσει γρήγορα για να πάρουν κι άλλους πελάτες και πριν προλάβουν να το λούσουν έχει ήδη ξεραθεί η τρίχα. Μερικά κομμωτήρια μάλιστα αγοράζουν 60-άρι οξυζενέ (ναι, υπάρχει και βγαίνει σε μπετόνια για επαγγελματική χρήση) και το αραιώνουν με 1-1 νερό. Απαιτήστε να βλέπετε τις συσκευασίες των υλικών που ρίχνουν στο κυπελάκι στα κομμωτήρια - και εάν ντρέπεστε να το κάνετε αυτό, θυμηθείτέ ότι είναι το δικό σας κεφάλι και ότι άμα σας κάψουν τα μαλλιά, εκατό αγωγές να τους κάνετε τίποτα δεν θα ξεπληρώσει την πίκρα σας και την ταλαιπωρία σας. Εάν προτιμάτε να κάνετε την δουλειά μονες σας (κατά την άποψή μου η καλύτερη επιλογή από όλες, στην τελική ως τώρα δεν έχω γνωρίσει κομμώτρια πιο έξυπνη από εμένα, γιατί να πιστέψω ότι κάνει κάτι που εγώ δεν μπορώ να κάνω?), να θυμάστε σαν γενικό κανόνα: 20-άρι ή 30-άρι οξυζενέ με 10 λεπτά διαφορά στην ντεκαπάζ και 15-20 λεπτά διαφορά στη βαφή (το 20-άρι μπορεί να μείνει τόσο χρόνο περισσότερο από το 30-άρι).

-Εάν σας έχει μείνει κιτρινίλα από ντεκαπάζ ή βαφή (λένε ότι η ντεκαπάζ κιτρινίζει με το χρόνο και ότι το ζεστό νερό την κιτρινίζει, δεν ξέρω να σας πω εάν ισχύει, ξέρω μόνο ότι κατά καιρούς μια κάποια κιτρινίλα εμφανίζεται στο ξανθό έτσι κι αλλιώς) υπάρχει ένα μυστικό να την πολεμήσετε χωρίς να κινδυνέψει το μαλλί σας καθόλου. Εγώ το χρησιμοποιώ ενδιάμεσα στις βαφές για να δείχνουν ομοιόμορφα τα μαλλιά μου μέχρι να περάσουν μερικοί μήνες να ξαναπατήσω ανταύγιες με ντεκαπάζ. Λειτουργεί απίστευτα αλλά θέλει το χρόνο του. Αγοράστε ένα σαμπουάν Silver - όμως προσοχή, να είναι πραγματικό silver, δηλαδή να είναι σκούρο μοβ-μπλε και διάφανο σαν μελάνι ή σαν λουλάκι. Κάποιες μάρκες κομμωτηρίου έχουν αλλά δεν είναι όλα καλά, π.χ. εμένα προσπάθησαν να μου πουλήσουν το silver της Loreal και ήταν τελείως άχρηστο, ήταν ένα σκέτο σαμπουάν με ένα γλυκό λιλά χρώμα που δεν έκανε τίποτα. Τώρα αγοράζω το Silver Bioshev της Ioehev - μάρκα τρέχα-γύρευε αλλά τέλειο και γενικά έχοντας δοκιμάσει πολλά, έχω καταλήξει ότι προτιμώ να πληρώνω ποιότητα παρά όνομα. Το αγοράζω από μαγαζί με είδη κομμωτηρίου, κάνει 7 ευρώ τα 400 ml και είναι άψογο - γενικά δεν χρειάζεται να είναι μάρκας ή ακριβό αρκεί να είναι όπως είπα σαν μοβ μελάνι. Το μυστικό με το σαμπουάν αυτό είναι να το χρησιμοποιείτε ως εξής: Κάντε συνήθεια πριν λουστείτε να το βάζετε στεγνό στα μαλλιά όπου έχουν κιτρινίλες. Εγώ το απλώνω με πινέλο σαν βαφή σε όλες τις ρίζες κάθε φορά και το αφήνω για όση ώρα να'ναι, κάνω μερικές δουλειές κλπ. θα έλεγα ότι ένα 20-λεπτο είναι απαραίτητο και μια χαρά, αλλά όσο και να μείνει δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα επειδή είναι σαμπουάν και όχι κάτι επικίνδυνο. Μπορείτε να το κοιμηθείτε και δεν τρέχει μια! Μετά μπαίνετε στο μπάνιο, ρίχνετε νερό και το χρησιμοποιείτε για πρώτο χέρι λούσιμο. Κάνει θαύματα - όσο πιο πολύ κάνετε αυτήν τη διαδικασία τόσο πιο απίστευτα αποτελέσματα θα βλέπετε. Εγώ προσωπικά, μια φορά την εβδομάδα, στο πρώτο χέρι δεν ρίχνω νερό αλλά 10-άρι οξυζενέ, κάνω μασάζ για κανά 5-λεπτο και μετά το λούζω, αλλά αυτό δεν το συστήνω απαραίτητα γιατί δεν ξέρω κατά πόσο κάνει καμιά διαφορά ή όχι. Έχω ακούσει ότι σε μαλλί με ντεκαπάζ το σαμπουάν Silver ίσως αφήσει μια ελαφριά μοβ ανταύγεια αλλά εμένα δεν μου έχει συμβεί ποτέ - και εάν σας συμβεί, δεν τρέχει μία, μην πανικοβληθείτε, απλώς την επόμενη φορά λουστείτε με ένα συμβατικό σαμπουάν και θα φύγει.

-Τέλος, δυο λόγια για την ενυδάτωση. Ο λόγος που λένε να μην βάζουμε πιστολάκι κλπ στα μαλλιά είναι και πάλι για να "κλειδώσει" η τρίχα όσο νερό χρειάζεται. Όταν τα στεγνώνουμε χρησιμοποιώντας θερμότητα, εξαναγκάζουμε το νερό να εξατμιστεί γρήγορα και παρασύρει μαζί του και νερό που η τρίχα θέλει να κρατήσει μέσα ενώ άμα τα αφήνουμε να στεγνώνουν μόνα τους, η τρίχα κρατάει όσο νερό θέλει και αφήνει το υπόλοιπο να εξατμιστεί σταδιακά. Αν δεν αντέχετε χωρίς πιστολάκι, κάντε μια επένδυση και αγοράστε ένα επαγγελματικό από ένα μαγαζί με είδη κομμωτηρίου. Για να αναγνωρίσετε ότι είναι επαγγελματικό και δεν σας δουλεύουν ψιλό γαζί υπάρχει ένα αλάνθαστο κόλπο: τσεκάρετε πόσο μακρύ είναι το καλώδιό του. Εάν είναι πάνω από 3 μέτρα, είναι επαγγελματικό. Αυτό που θέλετε απο το πιστολάκι σας είναι να έχει 2 διακόπτες επάνω: έναν για την ένταση του αέρα και έναν για την θερμότητα του αέρα. Συνηθίστε να το χρησιμοποιείτε στον κρύο αέρα, άντε το πολύ σε μέτριο εάν θέλετε να κάνετε κάτι σε styling. Και σε μέτρια ένταση εάν γίνεται, αν και αυτό δεν μας νοιάζει και πάρα πολύ. Ο δυνατός αέρας κάνει ψαλίδα γενικώς αλλά δεν θα τρελαθούμε κιόλας, πιστολάκι στο σπίτι είναι, δεν είναι ανέμισμα μαλλιών πάνω σε μηχανή Africa που τρέχει στην Εθνική! Με τον κρύο αέρα μπορείτε να το χρησιμοποιείτε όσο θέλετε και τα μαλλιά σας δεν θα πάθουν τίποτα. Βρείτε και μια καλή μάσκα, την οποία θα βάζετε σε κάθε λούσιμο ρίζα-άκρη και θα είστε μια χαρά. Η μάσκα πρέπει να μένει 5 λεπτά (ή όσο λεει η συσκευασία) και πρέπει να ξεβγάζεται πάρα πολύ καλά, εντελώς. Αυτό που ακούγεται να μην την ξεβγάζουμε εντελώς και καλά να μένει για να τρέφει την τρίχα είναι τελείως λάθος γιατί η μάσκα ανοίγει τα λέπια της τρίχας για να μπει και άμα δεν την ξεπλύνουμε τα λεπια μένουν ανοιχτά και αφου στεγνώσουν τα μαλλιά και η τρίχα γεμίζει σκόνη ενώ το νερό της εξατμίζεται και τα αποτελέσματα είναι ξερά μαλλιά με ψαλίδα. Μην μπαινετε στον κόπο να αγοράζετε και κρέμες και μάσκες, κάντε μάσκα σε κάθε λούσιμο, και μαλακώνει και τρέφει το μαλλί και όχι, δεν την συνηθίζει το μαλλί τόσο που να μην κάνει καλό από ένα σημείο και μετά. Η μάσκα δεν είναι μαγικό ελιξίριο, είναι απαραίτητο εργαλείο και δείχνει τη δουλειά της σε βάθος χρόνου. Εγώ μετά από πολλές δοκιμές σε επώνυμες μάσκες, μου έκαναν δώρο σε είδη κομμώτηρίου μία παμφθηνη μάσκα που λέγεται "ΟPEN" (αν είναι δυνατόν!!!) και έδειχνε σαν φτηνιάρικο προιόν που θα αγόραζα απο τα Dia. Την δοκίμασα και έχω πάθει πλάκα, είναι η καλύτερη που χρησιμοποίησα ποτέ. Η ετικέτα γράφει "με σιλικόνη, με συμπλεγμα βιταμινών Α,D", είναι σε άσπρο πλαστικό βάζο των 500 ml με μπλε καπάκι και κάνει μόλις 7 ευρώ, ψάξτε να την βρείτε και θα με θυμηθείτε ^^

Ουφ, νομίζω ότι τα είπα όλα! Ιφιγένεια, ελπίζω να μην είναι τρομακτικό το μέγεθος του post και ελπίζω να το βρεις χρήσιμο κι εσυ και τα υπόλοιπα κορίτσια. Συγγνώμη για το μέγεθος, αλήθεια, ήθελα να τα πω μόνο και μόνο για να μην πάθουν κι άλλες όσα έπαθα.
Με πολλή αγάπη και φιλικούς συναγωνιστικούς χαιρετισμούς - Χριστιάννα

20 σχολιάκια:

Ανώνυμος είπε...

Αληθεια,το silver κανει πολλη καλη δουλεια!
Ωραιο το post σου.Βοηθα πααααρα πολυ!
Το απογευμα θα παω να ζητησω και τη μασκα OPEN να την δοκιμασω..

Φιλια..

Ανώνυμος είπε...

Το silver αυτο που μπορω να το βρω.βασικα το εψαξα στο internet αλλα δεν βρικα πληποφοριες για αυτο

ifigenia είπε...

σε καταστήματα καλλυντικών με είδη κομμωτηρίου.πχ στα hondos center

Ανώνυμος είπε...

μηπως μπορεις να μου το ξαναπεις πως λεγεται?
ειναι σιγουρα καλο γιατι εχω και γω ενα θεμα με αυτο το silver σαμπουαν?

Ανώνυμος είπε...

polu kalo to post, polu xrhsimo vasika... mexri prin ligo pisteua ki egw oti epeidh exw maurh riza ta mallia mou vgainoun kitrina.. alla isws kai na exeis dikio..

Ανώνυμος είπε...

πολυ χρησιμο το Post eyxaristoume poly xristianna!!!

Ανώνυμος είπε...

αυτη η μασκα που λες μαλακωνει τα μαλλιά? εχω λεπτή τρίχα και ψαχνω μια μασκα να περιποιείται τα μαλλιά και να μην τα μαλακώνει. Επίσης εχω ακούσει οτι η σιλικόνη δεν κανει καλο στα μαλλιά, ξέρετε κάτι???

Ανώνυμος είπε...

πραγματικά αποκαλυπτικό!

giotart είπε...

πολύ καλές οι πληροφορίες σου, σε ευχαριστώ πολύ!!!

REGISTRATION είπε...

έχω μεγάλο πρόβλημα στο ντεκαπαζ εδώ και 2 χρονια.ποτε άλλωτε δεν υπήρξε προβλημα.βραζω φουσκαλεσ στο κεφαλι με πιανει φαγούρα και η θερμοκρασια του κεφαλιου μου την νιώθω 180 κελισιου.εχω δοκιμασει βιολογικα αλλα το αποτελεσμα ειναι να κραταω το ντεκαπαζ 10 λεπτα και το αποτέλεσμα που ζητώ να μην έχει καμια σχεση.τα μαλλια μ ηταν παντα πλατινε και ήθελα να τα κάνω γκρι.μου συστησαν εναν σιλωερ σαμπουν και τα μαλλια μ γκριζαραν εκτοσ την ριζα!! φανταστητε ποσο ασχημα γαινονται γκρι-μπλε με κιτρινα-πορτοκαλι!! πηγα σε κομμωτηρια πηγα παντου δεν γινετε τιποτα η ριζα δεν αλλαζει το σιλωερ δεν δρα ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΤΟ ΡΕΦΛΕ θα μ πειτε να αλλαξω χρώμα αλλα προγματικα δεν παιζει!! καμια λυση προτίνεται? παρακαλω οχι εξυπνάδες αν ηθελα να αλλα ξω χρωμα την διαδικασια την ξέρω τα μαλλια μ ειναι αυτα μπειτε εδω
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2266861033779&set=a.1594133136002.78668.1316137342&type=1&theaterJean Paul Gaulti

Ανώνυμος είπε...

Χριστινα αν και αναλυτικη και τα δυο προιοντα που ανεφερες δεν ειναι ευκολο να βρεθουν. Στον ΗΟΝDO πχ δεν υπαρχουν αλλα ουτε κ στον ΔΑΦΝΗ που εχει αποκλειστικα κομμωτηριακα. Μπορεις να πεις απο που τα προμηθευεσαι εσυ ωστε να μην ψαχνουμε αδικως? Οι σημειωσεις σου παντως πολυ βοηθητικες!:)

νικολ είπε...

Χριστιάννα, εγώ πάντως χρησιμοποιώ της Loreal το silver και είναι φανταστικό! Το βάζω σαν 2ο χέρι σαμπουάν και το αφήνω 5 λεπτά με 10 το πολύ.. Πρώτα όμως βάζω λίγο σε ένα ποτηράκι, βάζω νερό, το διαλύω και μετά το περνάω σιγά σιγά και κάνει αφρό. Έχω δει πάντως μεγάλη αλλαγή στο μαλλί μου αφού είναι άσπρο και μετά από 2 φορές λούσιμο κιτρινίζει!!

AthinArt είπε...

Χριστιάννα μου, το άρθρο σου είναι εκπληκτικό! Με διαφώτισε πλήρως όσον αφορά την κιτρινίλα από την οποία υποφέρω κι εγω.
Δεν κάνω ντεκαπάζ. Χρησιμοποιώ ξανθιστική βαφή και το φυσικό μου είναι κι εμένα σκούρο ξανθό.
Έχω δει κάποια βελτίωση τον τελευταίο χρόνο χρησιμοποιώντας Silver σαμπουάν αλλά όχι όσο θα ήθελα. Πρόσφατα αντικατέστησα το 30αρι οξυζενέ με 40άρι για πρώτη φορά και μου αρέσει περισσότερο το αποτέλεσμα.
Θα ήθελα να δοκιμάσω το σαμπουάν που προτείνεις: Silver Bioshev της Ioehev. Μπορείς σε παρακαλώ να με διαφωτίσεις για το πού θα το βρω?

Ευχαριστώ!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ χρήσιμο το άρθρο σου Χριστιάννα!έχω και εγώ αυτή την αντιπαθητική κιτρινίλα στα μαλλιά μου!πήρα προχτές ένα σαμπουάν silver για να το δοκιμάσω!καλό είναι να το αφήσω πρώτα σε στεγνά άλουστα μαλλιά κανένα 20' ? μετά θα λουστώ κανονικά με το σαμπουάν μου και θα βάλω και μάσκα ή πρέπει να ξαναβάλω το silver μετά που θα λούσω τα μαλλιά μου με το σαμπουάν?
Ευχαριστώ
Ελένη

Ανώνυμος είπε...

wow...pragmatika wow!!!se euxaristw polu..polu xrhsima afta p eipes :*

Δήμητρα είπε...

Καλησπέρα!
Πριν ένα μήνα έκανα ανταύγειες με ντεκαπαζ και βγήκαν ένα ωραίο άπσρο-μπεζ,το οποίο όμως σε μία μόλις βδομάδα έγινε κίτρινο. Τώρα είναι λες και έχουν χαθεί οι μισές ανταύγειες και οι υπόλοιπες είναι ξανθο-πορτοκαλί, όπως και τα 3/4 του μαλλιού μου που τα είχα βάψει πριν 1 χρόνο με απλή βαφή κατηγορίας 9/.Το φυσικό μου είναι ξανθό σαντρέ.Μήπως γνωρίζετε γιατί συμβαίνει αυτό;Φταίει η κομμώτρια;
Ευχαριστώ πολύ!

Ανώνυμος είπε...

Teleio to arthro! Enas kommoths eixe srhsimopoihsei silver sta mallia mou k d thymomoun pws legotan! Eyxaristw poly kai gia oles tis alles symvoules :-D

Nikole Von T είπε...

πολυ χρησιμο ποστ!! επισης αντι γ μωβ σαμπουαν εναλλακτικη ειναι βαφη directions σε violet. ειναι ημι-μονιμη φυτικη βαφη κ λειτουργει κ ως conditioner. απλα τ αναμειγνύετε με ασπρο conditioner, τ αφηνετε γ 15-30' κ η κιτρινιλα φευγει! :)

Ανώνυμος είπε...

Χριστιανα ωραια τα λες σε καποια σημεια αλλα η κομμωτικη ειναι τεχνη κ μερικες φορες χρειαζεται κ μαγεια για να πετυχεις το επιθυμητο αποτελεσμα!δεν φτανουν οι κανονες..ολα ειναι στο χερι της κομμωτριας..κ κρατα απο μενα πως ουτε το ποσο που ια πληρωσεις μετραει τοσο. Ουτε η ποιοτητα!ολα εξαρτονται απ το πως αντιδραει το καθε μαλλι σε οποιαδηποτε επεξεργασια!

τανια είπε...

να σε ρωτησω η βαφη direction violet δ 8α αφησει χρωμα? απλα θα διωξει την κιτρινιλα?? εγω τα εχω βαψει 9.11 χωρισ ντεκαπαζ κ υπαρχει πορτοκαλι αποχρωση στα μαλλια μου! ψαχνω μια λυση που να μην απαιτει ντεκαπαζ!

Πνευματική ιδιοκτησία

Πνευματική ιδιοκτησία
Μην αντιγράφετε χωρίς link!

Template by:

Free Blog Templates